منتشر شده در ,1392/08/01
بازدید:758
![]() نوشته شده توسط سیدمحمدابراهیم حسنی الف-پژوهشگران فارسی زبان 1. -علامه امینی(الغدیرو...) 2. -فیض الاسلام(شرح وترجمه) 3. -مرحوم حاج میرزاعلی آقاشیرازی(تدریس نهج البلاغه-استاد شهیدمطهری) 4. -مرحوم آیه الله محمدتقی جعفری(شرح نهج البلاغه-) 5. آیه الله حسن زاده آملی(انسان کامل ازدیدگاه نهج البلاغه) 6. -آیه الله جوادی آملی(شرح موضوعی نهج البلاغه) 7. -آیه الله رضی شیرازی
منتشر شده در ,1392/08/01
بازدید:383
![]() حجت الاسلام والمسلمین محمد دشتی فرزند ابراهیم در سال 1330 در روستاى «آزادمون» از توابع شهرستان محمود آباد مازندران متولد شدند، و در سن پنج سالگى كه تازه اولين دبستان در روستاى ياد شده ساخته شد با اصرار فراوان وارد كلاس اول شده و تا ششم ابتدائى در همانجا ادامه تحصيل دادند.
منتشر شده در ,1392/08/01
بازدید:393
![]() نوشته شده توسط سيد عليرضا سيدكبارى ميلاد نور زمين و آسمان تبريز نورباران بود، بوى گل محمدى در فضاى شهر پيچيده بود، بوى بهار مى آمد، تبريز در شبى رؤيايى به سر مى برد و صداى حمد، تهليل و تكبير از همه جا بلند بود؛ هزار و سيصدو بيست سال از هجرت رسول اكرم(ص) مى گذشت، كه «آقا ميرزا احمد» صاحب پسر شد.
منتشر شده در ,1392/08/01
بازدید:373
![]() نوشته شده توسط غلامرضا گلى زواره دوران كودكى: مادر علامه جعفرى بر خلاف پدر با سواد بود. قرآن را به خوبى مى خواند و نيز به فرزندانش آموزش مى داد. در مرداد ماه سال 1304 هجرى شمسى (مطابق 1344 هـق) در خيابان شمس تبريزى كنونى (محله شتربان) در چنين خانواده اى كه عطر معنويت از آن پراكنده بود، فرزندى ديده به جهان گشود كه آن را محمد تقى ناميدند.(2) كودك دوران صباوت را در دامن مادرى متدين سپرى كرد و تحت تربيت پدرى پاك سرشت به شكوفايى رسيد. نخستين بار مادر قرآن را به وى ياد داد. استاد جعفرى نزد مادر مقدارى درس خواند و به همين دليل براى ورود به كلاس بالاتر آمادگى پيدا كرد و از اين جهت ايشان را از كلاس اول به كلاس چهارم مى برند. (3) |
مجاهدت امير مؤمنان عليه السلام در تثبيت جايگاه محوري رسول خدا صلي الله عليه و آله در جامعة اسلامي
نویسنده: حامد منتظري مقدم؛ نگرش محوري امت اسلام به حضرت محمد صلي الله عليه و آله از همان صدر اسلام، از سوي عواملي تهديد مي شد. امير مؤمنان عليه السلام بر پاية باور به نقش بي بديل پيامبر صلي الله عليه و آله در هدايت و حفظ وحدت امت اسلام، در جهت تثبيت محوريت ايشان مجاهدتي پيگير داشت. اين مجاهدت در روش هاي «ارتقاي شناخت همگان از پيامبر صلي الله عليه و آله»، «تعميق پيوند همگان با پيامبر صلي الله عليه و آله»، «استناد به سخن و روش پيامبر صلي الله عليه و آله» و «پاسداشت حرمت مُنتسَبان به پيامبر صلي الله عليه و آله» تجلي مي يافت.حيات علمي امام علي(ع) از منظر انديشمندان غيرمسلمان و مستشرقان
جايگاه برتر علمي امام علي(ع) نه تنها در باور شيعيان، امري مسلم است، بلكه اهل سنت و بسياري از انديشمندان غيرمسلمان و مستشرقان نيز به آن اعتراف دارند. انديشمندان غير مسلمان و مستشرقان درباره جايگاه علمي امام علي(ع) دو ديدگاه ارائه كرده اند.نقدى بر آمار تلفات جنگ هاى امام على عليه السلام (جمل، صفين، نهروان)
آن چه در اين نوشتار مورد بررسى قرار خواهد گرفت، آمار تلفات جنگ هاى جمل، صفين و نهروان است كه در منابع قديم و جديد با رقم هاى بسيار بالايى گزارش شده و تاكنون تحقيقى درباره آن انجام نگرفته است.