بازگشت به سخن تاریخ|مطالب دیگر|اصحاب و یاران امام|عصر امام|سیره و اندیشه امام| زندگی نامه امام محمد باقر (ع)|مطالب گروه| صفحه اصلی ویژه نامه
مقالات ویژه نامه امام باقر (ع)
سیره عملی امام باقر علیه السلام
امام باقر(ع) چگونه با جریان انحرافی غالی مبارزه کرد؟
مبارزه فرهنگی امام باقر (ع) برای تشکیل حکومت اسلامی
اوضاع فرهنگی عصر امام محمد باقر (ع)
اصحاب و شاگردان مفسر امام محمد باقر (ع)
علت نامگذاری امام محمد باقر(ع) به نام جدش پیامبر
سیره امام باقر علیه السلام در مبارزه با انحرافات
کاوشی در چگونگی عمل شیعیان به فقه تا پیش از امام محمد باقر (ع)
چالش های اندیشه ای و اقتصادی شیعیان در عصر امام باقر(ع)
بررسی ماهیت حدیث جابر و جایگاه آن در اثبات نام دوازده امام (ع)
واکاوی پیدایش نحله‌های فکری درعصر امام محمدباقر (ع)
مبارزه فرهنگی امام باقر (ع) برای تشکیل حکومت اسلامی
اسوه های بشریت: امام محمد باقر علیه السلام
امام باقر(علیه السلام) و هويت بخشي به فرهنگ شيعه
امام باقر(ع) به روایت اهل سنّت
سبک رهبری نظام تشیع در عصر امام باقر(ع)
امام باقر(ع) در نگاه خاورشناسان
اقدامات امام باقر(ع) در توسعه تشیع/ نحوه تعامل امام(ع) با سایر گروه‌ها
شیعه در دوره امام باقر(ع)/طرح مطالعاتی حجت الاسلام رزاقی
محضر امام باقر(ع) دانشگاه بین المللی معرفت بود
نقش امام باقر علیه السلام در تغییرات فرهنگی- سیاسی
پاسخ به چرایی تشکیل جبهه فرهنگی امام باقر(ع)
شیوه‏ هاى علمى و شاگردان حضرت امام باقر(ع)
مهم‌ترین دستاوردهای کارنامه علمی امام باقر(ع)
نشست 9: ارزیابی کتاب تعالیم امام باقر(ع)نوشته خانم لالانی
مدخل «الباقر» از دانشنامه جهان اسلام
جابر بن یزید جُعْفی
امام باقر(ع) چگونه با جریان انحرافی غالی مبارزه کرد؟
معرفی کتاب نخستین اندیشه های شیعی، تعالیم امام باقر(ع)
سیره عملی امام باقر(ع)


  چاپ        ارسال به دوست


مقالات متفرقه تاریخی


اصحاب و شاگردان مفسر امام محمد باقر (ع)


نویسنده: سید محمد موسوی مقدم؛


مكتب پربار باقـرى و محضر گهربار امام باقـر (ع) اسلام‌شناسانی بزرگ به جامعه اسلامى هديه كـرد. انديشمندانى كه هر يك خـود مرجعى مهم در مسائل علمـى و مذهبى به شمار می‌آیند.

دسـتـاوردهاى اين دانشگاه فعال و عظيم علمى ـ ديـنـى گسترده‌تر از آن است كه بتـوان به تمام آن اشـاره كرد، اما از باب نـمـونه به معـرفى بعضى از اصحاب و شـاگـردان مفسر و قرآن‌پژوه آن امام همام و آثار تفسـيـرى و قرآنى ايشان می‌پردازیم كه اسامى آنان بدين شرح است: جابر بن يزيد جعفى، أبان بن تغلب، أبوحمزه ثمالى، أبوجارود زياد بن منذر همدانى، عطية بن سعد بن جنادة عوفى، أبوالحسن زيد بن على بن حسين بن أبى طالب (ع)، محمد بن على بن أبى شعبة حلبى و داوود بن أبى هند سرخسى.


برای مشاهده متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید.


١٦:٠٨ - سه شنبه ٧ مرداد ١٣٩٩    /    شماره : ١١٢٩٣١    /    تعداد نمایش : ٦٩٣


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





مطالب گروه

محضر امام باقر(ع) دانشگاه بین المللی معرفت بود

نوشته شده توسط خبرگزاری شبستان
سید مرتضی حسینی شاه ترابی، استاد مدعو گروه تاریخ اسلام جامعه المصطفی (ص) العالمیه به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام باقر

پاسخ به چرایی تشکیل جبهه فرهنگی امام باقر(ع)

نوشته شده توسط علی اکبر گلقندشتی
داشتن الگوی فکری از جمله مسایل مهم در تعلیم و تربیت می باشد. اگر کسانی باشند که هم به لحاظ فکری و هم به لحاظ عملی این توانا

مهم‌ترین دستاوردهای کارنامه علمی امام باقر(ع)

نوشته شده توسط سید احمدرضا خضری*
پرورش شاگردان توانمند و برجسته از مهم‌ترین دستاوردهای کارنامه علمی امام باقر(ع) است؛ شاگردانی که به نوبه خود در گسترش و توس

جابر بن یزید جُعْفی

نوشته شده توسط نعمت اللّه صفری
فقیه، مفسر، محدّث و از اصحاب نامدار امام باقر و امام صادق علیهماالسلام . کنیة او در منابع، ابوعبداللّه (رجوع کنید به نجاشی ،

سیره عملی امام باقر(ع)

نوشته شده توسط محمد الله اکبری
نام شریفش محمد، کنیه اش ابوجعفر و لقبش باقر بود. از آن روی باقر نامیده شد، که شکافنده علم، پرچمدار دانش و آشکار کننده گنجهای